Friday 5 April 2013

Lagenda susu segar, lawan pemadam & lori koko krunch

Assalamualaikum.

AMARAN! entry kali ni lebih panjang dr biasa.

Malam ni mood aku nak mengimbas kembali kenangan zaman sekolah rendah dulu.
Aku yakin sape2 yg lahir dalam tahun 90-an mesti pernah bertembung dengan perkara rare macam ni kan kan kan? Ce kome ngaku... Jangan ler malu2 temah oii. Haha =D

Sembang pasal susu segar, korang memang tak rock ahh kalau tak beli susu dalam botol harga sengget satu botol tu. Sometimes every month mesti cekgu2 akan edarkan borang tu.

Cekgu Temah : ''murid-murid, cikgu akan bagi borang susu segar. kamu semua bawak balik, tunjuk mak ayah dan isi borang tu ye.''

Murid2 Cute   : ''baik cikgu.......'' *angguk kepala reramai

Itu antara dialog yg semua cikgu akan guna kalau nak bagi borang tu pd murid2 dia la kan..


borang lebih kurang camni la. aku pun tak ingat sangat.


Bila tiba hari rayaaaa.....
Eh! tak tak. Salah masuk pulak. When the days come,... Cekgu for sure cakap ''baiklah murid2, cekgu akan panggil ikot kelas. Semua beratur dan bawak borang masing-masing.''

ehsan Mr.Google.

And time tu jugak ada la yg mula menangis sebab borang tinggal kat rumah. Tak lupa juga yg tiba2 buat muka cuak tak tentu hala sebab duit tak cukup dah ter''belanja''kan waktu rehat tadi. Kahakakah!

*adoii.. geleng kepala bila ingat masa sekolah dulu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Now masuk pulak lagenda pahlawan lawan pemadam. Der, bukan life la namanye kalau mase sekolah tak lawan pemadam dgn member2. Muahahahahahahak.

Nak dijadikan cerita, time rehat wajib pergi koperasi beli pemadam yg harga seposen satu and ada gambar ultraman taro, power rangers, batman juga yg seangkatan dengannya.

Motif?? Nak lawan pemadam sape yg paling teror. Tah mazhab dr mana member aku memasing percaya kekuatan pemadam tu datang dr pahlawan yg mereka pilih -..-


Lagenda Budak Pemadam

Aku kalau lawan dgn member2 lelaki memang kompem aku no.1 dr belakang, means KALAH. kikiki.

Member pempuan aku pulak kebanyakannya kaki kumpul pemadam yg ada bau buah-buahan harum semerbak wa cakap lu! Aku pun tertarik jugak la dgn menatang tu. Letak dlm kotak pensil syiok ouh. Wangi manjang pensil aku. Hahahaha =D


~contoh~

Biasanya bau pemadam ni ikot bentuk dia. Kalau oren bau strobery. Kalau Anggur bau mengkudu.
Eh tak tak. Bergurau. hikhok -..-
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ahaaaa! Lagenda ni paling aku suka. Sebab aku kuat makan.

Aku tak tau ramuan apa yg diorang pakai untuk buat koko krunch yg dibawa oleh lori tu sedap tahap tak hengat dunia. Padahal sama je kot dgn koko krunch yg jual kat kedai Pak Maun tu .
*ayat agak bersepah. abaikan.

Tapi, bila telan koko krunch dr lori tu... Gulp! Rasa seperti di awang-awangan. Lori ni selalunye datang waktu rehat pukul 10 pagi. 

siap ampai tangan. hahaha

Aku dulu dgn member2 aku agak jahat nakal sikit jugak la. Haha. Tp aku rasa ramai buat apa yg aku buat ni. Mengulang ambik koko krunch ikot suka.

But for those yg tak menipu ambik sampai 2-3 kali kat abang tu, aku salute! Ngahahahahah.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------



So... Tamatlah sesi membebel aku hari ni. Pada aku the best experience dlm hidup ni, masa sekolah rendah. Banyak benda kita boleh explore. And pengalaman tu jugak la yg kita bawak sampai ke hari ni.

Last but not least, as usual. Do follow this blog for those yg minat tahap dewa kt Jep Sepahtu.



















2 comments:

  1. akak dah suke dah entry ko nih.... sekali ade link blog sampah lak yg last tu....
    rase kalo dpt muka fatin skrg rase nak kasi k.long cium sampai jadi agar2... -_-

    ReplyDelete