Tuesday 16 April 2013

Dia Kawan, Dia Lawan, Dia Sahabat, Dia Musuh & Dia Sayang Saya

Assalamualaikum.

It's all about friendship. Aip aip! Tak payah la sediakan tisu bagai. Sedih sikit je entry kali ni. Tsk Tskk... Aku yg nanges dulu. Hahaha -..-'

My sayang sayang!! 
Yang dua orang dah ada anak. Dua orang lagi on the way nak kawen. OK dusta semata. Haha.

Ecah, Mai, Ira, Pyah, we start our friendship since 2009 masa mula-mula masuk kolej dulu. Kami 1 course, kami 1 kelas. OK since aku dgn Ecah dapat bilik dekat, kami dah mula berkawan 2-3 hari sebelum start class.

But there's funny moment bila aku first time nk berkawan dgn Ecah. Time tu aku takda roomate lagi. Takut bagai nak rak baq hang! Errr bila malam mesti rasa mcm ada hantu dok kt belakang. So, aku beranikan diri ketuk pintu bilik dia.
       
         Aku   : ''Assalamualaikum awak. Sy nak kawan dgn awak boleh? Nak tido sekali''
         Ecah  : *muka terkejut ''Wassalam. Boleh2. Masuk la.''

Mana dia tak terkejut, aku datang dgn rambut mengerbang tak sikat. Silap2 hantu pon takot tengok aku -..-'
Sejak malam tu kami jd kawan baik shaaaangat. Pergi kelas sama2, makan sama2.

Then ada satu hari tu, dalam kelas apa tah aku tak ingat. Datang la Mai dgn Ira. Time ni depa berdua kawan baik gak la. takda geng lagi. Hahahaha

         Mai  : ''Hai, nama sy Humaira. Awak?''
         Aku  : ''Hai, sy Fatin.''
         Ira    : ''Sy Ira.''
         Ecah : ''Nama sy Ecah. Awak budak mana ni? Umur berapa?'' *sifat wartawan semula jadi.

See? Macam agak awkward masa mula2 jumpa. Tapi tu just the beginning. Then kami mula berkawan.

2 minggu lepas tu, masuk student second intake. Dan masa ni lah Pya mengambil tempat. Ecehhh! Pya ni merangkap kawan baik Mai masa kt sekolah dulu. Tapi aku, Ecah dgn Ira macam agak segan sikit la dgn Pya ni sebab tak biasa lagi.

THEM  =')



Tapi dalam hubungan persahabatan, tipu la kalau takda hari yg bermasam muka. Kami pernah jugak berselisih faham kadang tu pasal assignment, and kadang tu ada jugak yg sebab putus cinta, baru nak bercinta pun ada. Hahahaha!

Kami makan sama, study sama, outing sama, tidur sama and ada jugak yg mandi sama! Tetttt!

Ada 1 hari tu kami terdelete one of the assignment yg nak kena hantar pada hari yg sama, punya kelam kabut dgn midterm lagi. We decide to copy paste je apa yg ada. Bila dah siap masing-masing berlari lintang pukang sampai redah titi sambil melompat-lompat! Errr -..-'

ECAH

IRA


MAI

PYA


YES. I admit it yg time study la kita dapat kumpul macam2 pengalaman dalam persahabatan. Kita takkan kenal seseorang tu sampai la kita duduk serumah dengan dia. Syukur ya Allah, kau telah kurniakan aku sahabat seperti mereka.

Awal persahabatan semua orang memang agak janggal sebab still dalam proses nak kenal diri masing-masing. Tapi bila dah lama, kami jadi macam adik-beradik sampai waktu last semester:

     Lecturer :''Kamu orang ni saya tengok dari semester 1 sampai semester 6, kalau group assignment mesti    
                     berlima. Tak pernah tukar group.''
     Kami     : ''Hehehehehe! Biase broooo la... Kami best prend poreber!

Sekarang, 2013. Kami dah bawa hala tuju masing-masing. Tapi 1 aku nak pesan, aku sayang korang sampai bila-bila. Hehe!



























































2 comments: