Tuesday 18 June 2013

Puzzle dan Kakak

Assalamualaikum Rabu.
wordless wednesday? NO.

Puzzle? YES.


What do you expect?






Aku bukan cerita pasal "puzzle" yang macam dalam gambar tu. Tu permainan masa kecik aku dulu.


Entry aku hari ni nak korang fikir apa yang tersirat disebalik "puzzle". Sapa dapat teka aku bagi hadiah. Tapi dalam mimpi la. hahahaha. OK. Aku bergurau.


Apa yang aku dapat dari perkataan puzzle ni adalah melengkapi antara satu sama lain. Bukan untuk orang bercinta semata. Tapi dalam hubungan kekeluargaan pun kita macam "puzzle". Apa yang adik tu kurang, kakak lengkapkan. Apa yang kakak tu takda, adik carikan. Macam tu jugak la mak dengan ayah kita. They must backup each other.


Betoi ke tidak ayat omputih aku tu lantak ler. Janji kome paham. *sambil bukak lagu Akim kasi feeling lebih sikit.


"Hati ini.. kan terasa sepi.. Tanpa senyuman indah yang menruntumkan jiwa.."


Ye Jep... Aku kalo tak nengok ko punye sengih tu sehari, aku memang tak tido malam. Nasib aku dok rumah orang. Kalo rumah sendiri dah lama aku tepek semua gambar ko jadik wallpaper! hahaha 


OK. Back to the point!


Bukan saje family, even dengan orang yang kita rapat pun kita mesti jadi macam "puzzle". Sebagai contoh kawan-kawan. Memang kekadang tu mesti ada salah faham dengan kawan. Even dengan kawan baik kita sendiri, mesti ada selisih pendapat. But we must take note yang kita kena melengkapi antara satu sama lain dalam hubungan persahabatan. Macam "puzzle".


Seriously, kadang rasa kosong bila kita takda kakak. Cemburu tengok orang yang ada kakak tu perkara biasa yang aku rasa. Tapi alhamdulillah, Allah dah hantar pada aku "sekeping puzzle" untuk lebih melengkapkan hidup aku.


Perancangan Allah itu indah. Kita kenal sebab dia. Kita jumpa sebab dia. Kita rapat sebab dia. Siapa "dia" tu biarlah kita dengan Allah je yang tau.


Kak Long Suhaila, you're the most special "puzzle" in my life. Sayang akak! hikhik!




















No comments:

Post a Comment