Thursday 6 June 2013

Gila dengor lagu Zapin

Masyurkan, dondang dendang!
Iramakan dondang dendang!

Ahaaaaaa... Assalamualaikum =)

Macam biasa, sila baca tajuk entry sekurang-kurangnya dua kali untuk memahami isi entry. Hakhak.

Actually dulu aku ada jugak dengar lagu-lagu melayu lama ni. Al-maklum lah opah aku dulu kerja menghias pelamin. Ala-ala wedding planner. Haaaa nampak tak kaitannya? Takda kan? OK tak mengapa.

Sejak dua menjak ni bila aku tengok cerita yg Jep Sepahtu berlakon mesti bermain-main lagu zapin dalam kepala aku. Bila dah jd macam tu, aku pun terus bukak youtube dan search lagu-lagu zapin. OK kali ni ada kaitan:-
1. ( Jep = Johor . Zapin = Johor )
2. ( Jep = Handsome . Zapin = Best )

                                                                     
                                                                         YA SALAM

Lirik:
Aku cukup suka lagu Zapin Ya Salam. Another thing yang aku suka pasal lagu zapin, banyak sangat nasihat tak kira la pasal kehidupan, cinta, keluarga. Macam-macam lagi lah.

Tarian:
Sembang pasal tarian. Bila Zapin je semua orang tahu yg tarian zapin ni memang meriah. Step cantik je. Aku pantang betol kalau tengok budak menari zapin. Comel tak hengat uollsss!

Ni aku tengah dok kat office pon buat kerja sambil dengor lagu zapin goyang-goyang kepala. Akak HR dah usha panas je... Hahaha.

OK. Sekarang aku nak share lagu zapin kegemaran aku. Siti Nurhaliza, Noraniza Idris, Tan Sri S.M Salim, Sharifah Aini antara penyanyi yg aku adore bila nyanyi lagu zapin.


                                                                DONDANG DENDANG


                                                                  ZAPIN PUSAKA


                                                                      ZAPIN BUDI


Semalam je aku dah download dalam 20 lagu zapin. Tiga lagu kt atas tu wajib ada dalam playlist. Sebelum tido aku dengor dulu sambil bayangkan Jep. Haaaaaaaa lagi sekali nama Jep kan? kihkihkih *peminat tegar memang cenggini.

By the way, for those yg memang tak pernah layan lagu zapin.. Please la dengor lagu zapin sekali sekala. Memang best! Yang memang selalu layan pulak, meh share kt sini lagu zapin yg lain yg korang layan.

P/s : aku orang Perak. bukan orang Johor.

Zapin lebih awesome dari lagu K-poppun.

Sekian.










1 comment: