Sunday 26 January 2014

Sedar. Kawal. Marah.



Sedar. Kawal. Marah.

Satu perkataan dengan seribu makna. Kenapa aku cakap macam ni? Sebab dengan kesedaran lah kau akan tahu apa kesilapan kau. Apa kesalahan kau.

Aku mengaku aku tak lari dari melakukan kesilapan.

Tapi sebelum kau kata orang lain kurang ajar, aku rasa baik kau lihat dan kau cermin diri kau dulu depan cermin yang paling besar gedabak. Kalau kau takda cermin besar, kau cermin kat belakang sharpener 20 sen yang bulat tu pun jadi la. Walaupun nampak lubang hidung kau je. Atau mungkin nampak jerawat je?

Muahahaha.

Apa kes kalau kau tak puas hati, takda salam takda apa kau terus datang serang maki hamun kawan kau? 

Hmm mungkin bekas kawan.

Kau meroyan tak tentu hala tanpa usul periksa lepas tu kau kata orang yang kau maki tu kurang ajar? Kemon lah kawan..

Opss, bekas kawan.

Siapa yang kurang ajar pada siapa? SEDAR . Tolonglah SEDAR.

Hidup ni macam roda. Jangan suatu hari nanti, kawan yang kau maki hamun tu la yang tolong kau bila kau susah. Itu pun kalau kawan kau ada hati lagi..

Pada aku, sebelum nak buat satu kesimpulan kau kena fikir dan SEDAR dulu.

Kawal marah bila kau tak puas hati dengan orang lain. Bincang cara baik.

Bukan kah setan mencintai orang yang cepat marah? Takkan kau nak bercinta dengan setan kot setan? Dah habis jahat dah penulisan aku ni aku rasa. Lantak… Peduli pulak aku.


                                      MARAH ITU API.
                API ITU SYAITAN.

No comments:

Post a Comment