Monday 20 January 2014

Pendapat




“Dalam kehidupan ini yang terindah, melalui usia remaja… Senda gurau suka duka sering berganti meninggalkan kesan abadi.”

Ianya tersangatlah abadi.

Bukan soal cinta. Bukan soal kasih. Tapi soal persahabatan di usia remaja.

Ya. Orang kata usia remaja adalah zaman memberontak. Macam-macam yang kau akan cuba pertikaikan di usia ini. Sedikit sahaja perkara yang mengganggu kau,  maki hamun dan caci maki yang akan meluncur laju dari bibir kau.

Terasa? Ehh peduli apa aku? 

Ada masa warna kehidupan kau terang macam spotlight dekat funfair. Ada kala ia lebih malap dari warna kelabu taik anjing.

Masa ini lah kau akan rasa apa yang kau buat betul. Pendapat orang lain semua kau tepis sejauh mungkin. Kalau boleh kau nak campak pendapat orang tu dalam kawah gunung berapi, biar tak tinggal sebarang kesan. Biar abu pun takda.

Sounds kasar rite? Hahaha aku mula dah buat bahasa rojak. Lantak pi lahh. Yang penting korang paham.

Aku rasa in case ada situation korang bergaduh dengan kawan, masing-masing kena cool down. Kalau salah sendiri, admit it. Jangan tegakkan benang yang basar derr!

Cuba dengar pendapat pihak lagi satu. Yang pihak lagi satu kalau korang dah habis chill dah nak settle time tu tapi member kau naik suara kat kau pulak, memang patut lah kau bagi sedas pulak.  Bukan nak suruh korang gaduh.. Tapi kalau kita dah habis kautim lembut gila khinzir dia tetap maki kau takkan kau nak diam sedangkan tu bukan salah kau?

Ada masa kita kena pertahankan diri kita.

No comments:

Post a Comment