Monday 25 March 2013

Perihal Jodoh

Assalamualaikum.

Haacchumm! Haaaacchhummm! Srottt srottttt~ Hingus meleleh mcm budak hingusan.
*mukadimah yg sangat tak patut -..-'

Entry bajet nak gempak memanjang aku ni. PERIHAL JODOH. Wait wait. What? Jodoh?? Seems like tak layak je aku nak tulis entry ni memandangkan aku baru 22 tahun.
*perasan muda.

But believe me, budak yg umur 16 tahun pun asyik update status kt facebook pasal jodoh.

*example:
      Timah : "Dear my future husband.. I hope we will.. bla bla bla"
      Konah : "Wahai pemilik tulang rusuk ku.. Aku tahu.. bla bla bla"

Dear Fatin Afiqah, mohon terasa laju laju, sebab aku pun macam tu. Ahahahaha! *ok tak lawak

Bila cakap pasal jodoh, ramai yg bermonolog sendirian di malam hari.. 
"bila aku nak kawen ni..". "eh, dgn siapa aku kawen agaknye ek!". "aku harap sgt dia jodoh aku". "em aku nak kawen dgn pojaan hati Jep Sepah"
*yg Jep Sepah tu special case. sekian -__-

Aku yakin dan pasti seratus puluh ratus almost 97percent gegirl dlm umur lingkungan 19-25 akan berfikir perkara yg sama! Baik memasing angkat tangan cepat! Ngaku!
*Ngahahaha! gelak separuh evil.

Actually, perihal jodoh ni semua muslimin dan muslimat tahu yg jodoh di tangan Allah s.w.t. Kita always berangan nak jodoh macam itu, macam ini, but kita sedar tak diri kita macam mana? Renungkan balik..

Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26)

Kalau kita sedar kurang kebaikan dlm diri kita, cuba untuk perbaiki kekurangan masing2. Memang kalau kita cuba kita takkan terus 100percent totally jd baik. Tp sekurang-kurangnya kita mencuba. 

Aku percaya, kalau kita semua pegang dan genggam firman Allah dlm surah an-Nur di atas, InsyaAllah kita akan dapat apa yg kita nak kerana janji Allah itu pasti.

Ya anak-anak, itu saja sedikit pesanan dr ustazah tak diiktiraf malam ni. For those yg dah nak kawen tu, tahniah!! Hope kekal until jannah.

*Uuuuu~~ mak.. bila pikah pulak nak kawen ni.. srottt srrotttt~ kawan2 semua buat persiapan dah mak..





































6 comments:

  1. smga dianugerahkan seorg suami yg taat pd perintahNYA..amin..
    btw,trcari2 butg follower,nk follow blik..tq sudi follow blog sy^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. most welcome nurul jannah. InsyAllah amin.. by the way, sy baru buat blog. daif sgt bab2 blog. macam mana eh nk letak collumn follow tu? hehe

      Delete
  2. atoto.. kahwin la kamu apabila sudah bersedia, krn ia tanggungjawab

    pstttt, comeii header hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk kawen nk kawen. haha. mcm budak2 header aku tu. 7 hari 7 malam aku nk siapkan tau!

      Delete
  3. semoga tertunai hajat dihati..aminnn..

    ReplyDelete