Tuesday 5 March 2013

Afiqah ! You're technically 22 y/o now !!

Assalamualaikum.

Ke hadapan Jep Sepah. I love yo so much!! Balas lah oh cintaku oh ini.
Stop it Fatin. Stop it. *jadah -..-'

Kalau umur kita 2 tahun dulu kita just tau menangis. makan, main dan mintak susu je dr mak. Tp sekarang, cari makan sendiri, beli baju sendiri, nak minum susu pun kene masuk duit syiling dlm vanding machine sendiri. Tskk tskk T__T

Dan kalau fikir balik pengorbanan ibu dgn ayah selama 22 tahun kita hidup ni, tak mampu kita nk balas dgn wang ringgit. Sedangkan kita hidup 2 hari je, dh terlalu banyak yg mereka bagi pd kita.

Mengapa menyinta... Andainya tak setia.... *iklan

Ingat lg masa aku nak belajar naik basikal biasa, drpd basikal roda tiga masa unur 7 tahun. Mula2 ayah pegangkan dulu handle tu sambil aku kayuh sikit. Lepas tu aku kayuh jauh lagi. Then masa ayah nk suruh aku bwk sendiri, ayah cakap:

   Ayah: kak yong kayuh slow2 tau. nanti jatuh. ayah tunggu dekat sini.
   Fatin: tak nak... kak yong takot.. *air mata berjujuran
   Ayah: takpe sayang, kalau tak macam mana kak yong nak jd pandai kalau tak cuba.

Walaupun takot aku tetap cuba. Sampai la masa nak turun bukit aku tak dpt control handle beskal. Ayahhhhhhhhhh!!! Gedebakk! Anak badak gumuk yg kiut jatoh beskal. 2 hari aku nanges tak benti woooo!! Tp lepas tu aku jd makin berani utk cuba dan terusa mencuba sampai aku pandai. Ayah cakap " Usaha tu tangga kejayaan "

Now I'm 22. Kalau kita rasa masih tak puas hati dgn hidup kita, merungut sana-sini, aku syorkan kita semua bersyukur la. Sbb aku percaya, setiap manusia mesti dapat bawak perubahan dlm hidup dia.

And now... Jeng! Jeng! Jeng! *Taraaaaaaaaaaaaa! hikhik


*Anak mama ayah yg gumuk lg kiut dr kecik dh jd besau*



No comments:

Post a Comment